Details

Hemen anlatayım üşenmeyip girip hemen çıkan sayacımız var.
İnanlarımız inanmayanlarımız var.
Tepkileriniz var;
Uydurmasyon : Yok artık daha neler.
Sallamasyon : Sıkılamışsın kızım sen bunu.
Sansasyon : Gerçek olsaydı olay olurdu.
Kimyon : Baharat tadında.
Tepki göstermeyi unutmayın!
Sorularınız varsa da buradan alabilirim ----> http://www.formspring.me/dogalsecilim


31 Mart 2013 Pazar

Var mısın beyin fırtınasına?

Padişah mahkumların olduğu hapishanede gezerken herkese "Senin suçun ne?" diye sorar, herkes "Ben suçsuzum, ben hiçbir şey yapmadım padişahım, nolur beni çıkarın." diye yalvarır. Adamın birine gelirler adam başlar saymaya "Ben 5 kadına tecavüz ettim, yok 14 adamı bıçaklayarak öldürdüm 7 ev yaktım...." tüm suçlarını sayar, adamı çok dürüst bulan padişah adamın cezasının yarıya indirilmesini ister, ama bir bakarlar ki cezası müebbettir. Cezayı yarıya indirmezlerse kafalarının kesileceğini bildikleri için çözüm üretmeye başlarlar;
Ortalama bir insan ömrü 70 yıl olsa adam zaten 45 yaşında kalmış 25 sene 12.5 yıl yatsın gerisini dışarıda yaşasın diyen olmuş. Ama o adamın cezasının yarıya indirilmesi gerek sonuçta kim garantileyebilir ki adam 70'inde ölecek diye, aralarından biri ben 70'ine gelince adamı öldürürüm demiş ama ya adam 70 yaşına kadar yaşamazsa demişler. Sıçık durumdalarmış yani, sonra biri demiş ki;
"E adam bir gün içeride yatsın bir gün dışarıda gezsin ."
Aynen öyle yapmışlar peki şimdi size yeni bir soru öbür tarafta cehenneme gittiniz diyelim ve cezanızın yarıya indirileceği söylendi bir gün cennette bir gün cehennemde geçirecekmişsiniz, kabul eder miydiniz?
Tabii ki de kabul ederdiniz her gün cehennemde kalmaktansa iyidir, ama matematikçi biri cezanın yarıya inmediğini cehennemde geçirdiği sürenin hala sonsuz olduğunu (sonsuz/2 = sonsuz) iddia ederek ve hatta kanıtlayarak ya Allah'a şirk koşmadan full cehennemde kalacak ya da bilmiyorum belki Allah katında bu sorunun da cevabı verilecektir. 
Diğer bi güzel sorumuz ise Hilbert'in sonsuz odalı oteli
Hilbert'in sonsuz odalı bir oteli vardır, ve içinde sonsuz tane müşterisi vardır yani otel tamamen doludur, bir müşteri daha geldiğinde ibert (trakyalı oldum amk) napar?
Siz olsanız napardınız dedim twitterda ve şu mentionlara takla attım
@cnmslmamk : götüme sokarım.
@nutabella : önce tipine bak sonra başka yerlere bak sonra tekrar tipine bak yolla benim odaya.
Ama doğru cevap tabii ki bunlar kadar eğlenceli olmayacaktır
Oteldeki herkesi bir oda yana kaydırır yani 1'deki 2'ye 4'deki 5'e 2398475'deki 2398476'ya geçecektir ve ilk oda boşalacaktır ve otele bir kişi daha alabilecektir, aslında oteline sonlu sayıda gelen misafirleri kolaylıkla alabilecektir mesela 1000 kişi gelsin o zaman 1 numaradaki adamı 1001'e yollar ilk 1000 oda açılır.
Peki sonsuz sayıda daha müşteri gelse HAYIR mı desin ADAM KÂR PEŞİNDE
Herkesi iki katına yollar yani 4'teki 8'e 8'deki 16'ya bla bla bla. Çift sayılar sonsuz olduğuna göre oteldeki ilk sonsuzu o odalara doldurup tek sayılara ise yeni gelen sonsuz müşteriyi sığdırabilecektir.
Bu görsel anlatımı da ekleyeyim http://youtu.be/faQBrAQ87l4
Peki ya sonsuz sayıda sonsuz müşteri gelse napardı?
Bu üsttekileri sindirin de bunun cevabını yorumla sorun ordan cevaplayayım hem düşünürsünüz üzerine biraz.




2 yorum:

  1. herkesin kaldığı kat numarasını 2 katına çıkarmak gibi basit bir cevap değil sanırım...

    YanıtlaSil
  2. O kadar basit değil ama öğrendikten sonra basit aslında :D
    İlk gelen sonsuz sayıda otobüsü 2'nin katlarına
    İkinci otobüsü 3'ün katlarına
    Üçüncü otobüsü 5'in katlarına
    Yani asal sayıların katlarına yolluyorsun ki sonsuz tane asal sayı olduğuna göre işin bitmiş oluyor.
    Aslında bir düşünürsen 6 18 35 gibi sonsuz tane boş yer var yani sonsuz > sonsuz* sonsuz gibi bir şey oldu kş baya ilginç yani

    YanıtlaSil