Details

Hemen anlatayım üşenmeyip girip hemen çıkan sayacımız var.
İnanlarımız inanmayanlarımız var.
Tepkileriniz var;
Uydurmasyon : Yok artık daha neler.
Sallamasyon : Sıkılamışsın kızım sen bunu.
Sansasyon : Gerçek olsaydı olay olurdu.
Kimyon : Baharat tadında.
Tepki göstermeyi unutmayın!
Sorularınız varsa da buradan alabilirim ----> http://www.formspring.me/dogalsecilim


17 Şubat 2012 Cuma

Her şey doğumla başlar...

     Gerdek gecesinde anne rahmine düşecek kadar bekleyebilmişim anca, daha erken gelebilme ihtimalimi oturduk ve hesapladık arkadaşlarla kısmet değilmiş. Annem beni istememiş, kadın hayatının baharında, daha balayına gitmemişler, tüm hayallerini mahvettim belki de. Babam zorla ikna etmiş, yok ben bu olayın başını anlatmazsam çatlarım.
     Genç bir doktor bayan, sporcu asaletli bir beye aşık olur ve evlenme teklifi eder. Beyefendi genç bayanı üzmek istemez ama ona yalan da söyleyemeyecektir ve kibarca "Teklifiniz için teşekkür ederim ama ben size aşık değilim, ne sizi ne kendimi kandırmayayım ve mutluluğumuzu çalmayayım." diyerek reddeder. 
     Aynı beyefendi kış tatilinde askerlik arkadaşını görmeye gider sigara almak için bir bakkala uğrar ve bakkaldaki kıza aşık olur. Bakkaldaki kız ise anlam veremez bu beyin saçma hareketlerine, her gün sigara almaya geldiği için ilk düşüncesi 'tiryaki' olur bu adam hakkında. Ne bilsin adamın onu görmek için geldiğini ve arkadaşının "O kızın kimseyle ilgisi yoktur ki zaten babası da dışarı vermez çok sever kızını" sözlerine aldırmadığını. Genç kız her gün gelen bu adamın saçma sohbetlerinden etkilenir ama nedenini yıllar sonra da anlatamayacaktır. Gizli buluşmalarla sürüsüyle aksiyon yaşanır. Beyefendi genç kızı istemeye gider ve arkadaşının dediği olur "Ben öğretmenim." dediği anda baba kızının hasretine dayanamayacağını bildiği için reddeder. Genç kız babasına sevdiğini söyleyemiyordur çünkü babasını anlıyor ve aynı duyguları paylaşıyordur. Ama görüşmeye devam ederler sevdiceğiyle. Beyefendi yılmadan istemeye geliyordur kızı ama hep reddediliyordur baba tarafından ve bu sırada gelen diğer kısmetlerde genç kız tarafından reddi yiyorlardır. Yine istemeye gider beyefendi ve kahvelerle genç bayan kapıdan girerken, babası gözünün içine bakarak yine reddeder. Beyefendinin artık sabrı taşmıştır ve "Bi senin kızın mı var sanıyorsun? " der. Bunu duymasıyla bayılması bir olur genç kızın. Uyandığında hastanededir ve yanında o kaldıramayacağı sözleri söyleyen adam vardır gitmesini ister yüzüne dahi bakmadan, adam hiçbir şey demez. Kibarca ayrılmasını ister adamda kıpırtı yoktur. Uzun süre süren sessizliği adam bozacaktır tabi. Blöf yaptığını asla öyle bir düşünceye sahip olmadığını söyler yarım saat dil döker inandıramaz. "Kaçalım mı? " der ve babam dedemi hastanede ikna etmesine rağmen garantiye almak için kaçırır gibi olur. Aslında dedemin gönlü olduğu için tam bi kaçma sayılmaz ama kaçtılar diyeyim de sanki az macera varmış gibi biraz abartılı olsun.
     Mayıs'ta evlendikleri için balayı için okulun bitmesi gerekmektedir ama baş belası olmaya gelen biri vardır ve adam karısını ikna edemez eşini alır ve hastaneye götürür kürtaj için ama planı başkadır. "Randevu almaya gidiyorum hastaneye." dediğinde kendisine teklif eden doktorun yanına gider ve durumu anlatır ve ondan eşini doğuma ikna etmesini ister. Bir sonraki gün babam annemi o doktora götürünce tabi ki şok olan tek kişi annemdir. Tehlikelerini gram aldırmayan anneme, kadının "Benim bu beyefendiden çocuğum olsa aldırmazdım." cümlesi benim dünyaya gelmemi sağlamış. 
     Bu güzel anlayışlı doktorun babası İl Milli Eğitim Müdürü'dür ve bütün olaylardan haberi olur ve babamı Bitlis'e sürdürür. (bu hikaye başka bir zamana bırakılmıştır yoksa yazı How I Met Your Mother'ın Ben Nasıl Doğdum haline dönecektir.) Ultrason yeni yeni kullanılmaktadır ve annem doktora gittiğinde "Bebeğiniz erkek." cümlesini duymuştur. (yıllar sonra bu hikayeyi anlatırken kızına "Artık hareket mi çektin ordan doktora naptıysan." cümlesini kuracaktır.) Doğumu Bitlis'te yapmak istemeyen annemi babam kış tatilinde Ankara'ya halamların yanına götüreceğini söyleyerek halleder meseleyi. Doktor'a kontrole gider annem yola çıkmadan önce ve doktor "Daha bir ayınız var rahat rahat yolculuk yapabilirsiniz." der. Bu cümle ile birlikte doktorun hiçbir cümlesi tutmayacaktır. Yolculuk başladığında bir sorun yoktur yalnız ortalarında annemin sürekli midesi bulanıyor ve tuvalete gidiyordur. Sabah 5'e doğru babam pes eder ve uykuya dalar, annemde pes etmiştir ve "Amaaaan ne olacaksa olsun." der ve doğum olur. Evet pat diye olur annem düşük yaptığını sanır çünkü 8 aydır insanlar doğumun Türk filmlerindeki gibi kolay olmayacağından bahsediyorlardır. Annem babamı uyandırır ve "Galiba ben düşük yaptım Bekir napacağız biz bu çocuğu?" der. Babam rüyada olmadığına karar verdiğinde ağzıma nefes üfler ve benden "ığyk" diye usul bir ses çıkar annem şoktatır ve "İyi de bu çocuk yaşıyor." der. (İleride doğum hakkındaki yorumu "Türkan Şoray benim yanımda halt etmiş otobüste bir kişiyi bile uyandırmadan doğum yaptım." olacaktır.) Şoför ambulansı bekleyemez ve hastaneye girer bizi ve babamın öğretmen arkadaşlarını bırakarak yoluna devam eder. Bu arada bizden yarım saat sonra yola çıkan otobüs teröristler tarafından bombalanır. Sabah olduğunda hemşirenin beni kucağında getirerek "Hülya hanım buyrun kızınız..." demesi ile annemin ortalığı yıkması aynı saniyelerdedir. "Oğluma ne yaptınız ben Bitlis'te oğlumu karıştırırlar diye doğum yapmadım burası doğu da değil (Kırşehir) nerde benim oğlum" diye hemşireyi yarım saat kitler ve ardından doktor gelir ve "Hülya hanım bu hastanemizin ilk bebeği karışma ihtimali yok yani." der annem yutmuş gibi yapar ama babama hastanedeki tüm odaları dolaştırana kadar inanmayacaktır.
     Doğum hikayem hayatımın sadece başlangıcının hikayesidir. İnanmayacaksınız belki ama gerçektir. Toplumsal mesaj: Bebek doğduğunda nefes almazmış önce birinin ağzını usulca açıp çook çooook az nefes üflemesi gerekirmiş. Bu bebek çok ölümlerden dönmüş terörist bombalaması ve 8 aylık dönmek bunların başlangıçlarındandır.

3 yorum:

  1. Az önce biten bir hesaplamaya göre doğma ihtimalim 145663343 da 1'miş sağolsun bir arkadaşım üşenmedi hesapladı.

    YanıtlaSil
  2. Bebiiiiiiiiim.. Ay cok duygulandiiim.. Bi basini okiim dedim, sonuna kadar pür dikkat okudum ya.. Oy ben sana kurban olmam miiii.. Biliyormusun bebim, sende kesinlikle yazma yatenegi var!.. Gurur duydum seninle vayh! Hatta yaladim yuttum! Muah :*

    YanıtlaSil
  3. Ağlatma beni şekeeeeer :D Sen beni boşver ben sana kurban olayıııııım :*

    YanıtlaSil