Details

Hemen anlatayım üşenmeyip girip hemen çıkan sayacımız var.
İnanlarımız inanmayanlarımız var.
Tepkileriniz var;
Uydurmasyon : Yok artık daha neler.
Sallamasyon : Sıkılamışsın kızım sen bunu.
Sansasyon : Gerçek olsaydı olay olurdu.
Kimyon : Baharat tadında.
Tepki göstermeyi unutmayın!
Sorularınız varsa da buradan alabilirim ----> http://www.formspring.me/dogalsecilim


28 Şubat 2012 Salı

"Öğretmen" öğretmeni dava eder mi ? (Kardeşimi sevmem ama onu benden başkası dövemez lan!)

     Meslektaşlar meslektaşların halinden anlarmış. Hoş görünün de bir sonu olmalıymış. Kardeşim babamın yanına geliyor okul saatinde ve hemen doktora gidiyorlar. Doktor soruyor noldu diye siz bu ne biçim bir giriş demeden önce. Bende sözü kardeşime bırakıyorum o anlatsın diye..."Konferans vardı oturuyordum ön sırada bedenci geldi demir cetvelle bileklerime vurdu." Doktor o sırada gelen anneme "Eğer bu öğretmen hakkında dava açmayacaksanız ben açacağım, dövebilirsiniz ama atar damarı patlatma haddine gelecek kadar değil." demiş. Anneme sorsan şu an tekrar açar davayı ama babam sormuş kardeşime evde "Oğlum ne oldu ne yaptın da dövdü öğretmenin?" kardeşimin bir şey yapmadığına inanmıyor değiller ama yaramazlık son hadde bir insan olduğu için öğretmenden de duymak istemiyor değiller olayı. Babam "Belkide diğer öğrenciler sussun diye göz dağı vermek için Burak hem iri olduğundan hem de ben anlayışla karşılarım diye yapmışlardır." diyor. Kesin annem de benim şu an babama demek istediklerimi diyor "Olur mu öyle saçmalık! Bu kadar da anlayışlı olma! Hastanelik bir halde geliyor Burak ve sen hala hoş görü ile yaklaşıyorsun!"
     Babam iki gün öğretmenden gelip açıklama yapmasını bekliyor gelmeyince gidiyor okula rehberlikçiye uğruyor "Hocam benim çocuğu dövdürtmüşsünüz nedeni nedir?" diye "Zamanında siz de dövdünüz hocam biz size hiç laf ettik mi?" cevabını alıyor kadından.
 "İyi de hocam ben nedensiz yere hiç tokat atmadım. Nedenini soruyorum işte."
 "Sınavları kötüydü."
 "Bu benim ve oğlumun sorunu hem siz bir rehberlikçi olarak konuşmadan dayak atılmasını daha mı doğru buluyorsunuz?"
     Evet rehberlikçimiz sadece otururdu, hiçbir şey yapmazdı ve bizde "Oturarak başarıya ulaşan tek şey tavuk ama oturarak kazanan rehberlikçi" derdik. Peki beden eğitimi hocası futbol takımınında kaptanı olan kardeşimi hiç sorgulamadan neden dövdü? Peki kardeşimin yarısı kadar ad-amcık kardeşim neden vurmadı? İlkinin cevabını bilmiyoruz ama ikincinin cevabını yine kardeşimden alabiliriz. "Abla baktım adama... vursam duvara yapışırdı evet, kaşını gözünü de yarabilirdim ama o sırada babam aklıma geldi ya döven babam olsaydı dedim ağzımı bile açmadım." Bende mi bir terslik var yoksa kardeşim mi çok olgun davranıyor? Ama beden eğitimi öğretmeninin olgun davranmadığı kesin bakmış babam ne açıklama yapmaya gelen var ne özür dileyen açmış davayı.
     Herkes hocam "Öğretmen öğretmene dava açar mı?" diyor ve tavır alıyor annem hariç kimse de demiyor ki "Öldüresiye dövlür mü?" babam hariç kimse de demiyor ki "Dövülür de neden olmaz mı?". Senelerdir yakın arkadaşları olan öğretmenler bile tavır alıyor sadece o okulun öğretmenleri değil diğerleri de alıyor. Ve beden eğitimi öğretmenine de vazgeçer nasılsa demişler özür dilemeye yollamamışlar. Babamın deli hallerini siz biliyorsunuz ama emekliliğe doğru ve emekliliğinde yumuşacık şeker gibi adam oldu. (normal insanlara göre hala sert ama.) Yani bilmiyorlar neler yapabileceğini, tahmin etmiyorlar. Kardeşimin notlarında inanılmaz bir düşüş yaşanıyor, şu siktiri boktan davranış notları var ya onlar etkiliyormuş meğer sınavını, evet bu sırada kardeşim 8. sınıfta, onları bile düşürmüş göt herifler. Annemin gün arkadaşları laf sokmaya çalışıyorlar ve annemde "Bir kere de siz benim yerime koyun kendinizi sizin çocuğunuzun atar damarı patlayacak hale gelse ben böyle yapmazdım." diyor evet etkileyici bir söz belki de ama neden etkilemiyor? Taş yürekli mi o anneler yoksa empati nedir bilmiyorlar mı? Beni ilgilendirmiyor, konudan hiç haberi olmayan bana selam vermeyen öğretmenlerim olduktan sonra.
     Mahkemede hakim olayı anlattırıyor rehberlik hocasına "Hakim bey, bir elinde dondurma diğer eli şeyinde oturuyordu (kendisi utanmadan onca insanın içinde elini şeyine götürüyor. ironik!)" kardeşim söz hakkı istiyor "İyi de hakim bey Şubat'ın ortasında ben dondurmayı nereden bulmuşum." diyor. Hakim "Hocam siz rehberlik öğretmenisiniz size suça meyillisi gelecek, sapığı gelecek böyle mi davranılması gerekiliyor?" diyor uzun bir sessizlik hayal ediyorum ben salonda buna verebileceği ne cevap var ki?
    Babam beden eğitimi hocasından doğruları yani rehberlik hocasının kendisine talimat verdiğini söylemesini istiyor. Ama adamı vazgeçer nasılsa diye ikna ediyorlar. Alaşağı edilmek istenen rehberlikçi, nedensiz yere dövdüren, babama salakça cevaplar veren ama faturasını ödeyen beden eğitimi öğretmeni oluyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder