Details

Hemen anlatayım üşenmeyip girip hemen çıkan sayacımız var.
İnanlarımız inanmayanlarımız var.
Tepkileriniz var;
Uydurmasyon : Yok artık daha neler.
Sallamasyon : Sıkılamışsın kızım sen bunu.
Sansasyon : Gerçek olsaydı olay olurdu.
Kimyon : Baharat tadında.
Tepki göstermeyi unutmayın!
Sorularınız varsa da buradan alabilirim ----> http://www.formspring.me/dogalsecilim


19 Mart 2012 Pazartesi

True False sorusuna Maybe denir mi?

    Denmez demeyecektiniz ama ben böyle sorduğum için denebilir de diyorsunuz. Denebilir de puan alınır mı esas mesele o değil mi =) Matrisleri baz alan bir dersin vizesindeyiz (lanet olası okul İngilizce terimlerini o kadar sakız etmiş ki dilime google'dan baktığım için kınıyorum kendimi) bir gün önce de daha başka uçuk bir matematik dersimin vizesi vardı ve ben onun için aklıma iyice yerleştirdiğim bilgileri altlara doğru itmeye çalışıyordum neyse sınavda son sorulardayım "True or false" diyor doğru ise doğruluğunu kanıtlamamız yanlış ise yanlış olduğunu gösterecek bir örnek vermemiz bekleniyor. Soru da verilen 4 noktanın aynı düzlemde olup olmadığı... Aklımın oyuna gelmemesi imkansız, sorunun matrislerle ilgili olmadığını fark eden beynimin sıkıştıramadığı bilgilerin kağıda yansımasına engel olma ihtimali yok ki. Fışkıran o bilgilerle üç noktadan bir düzlem oluşturmak için işe girişir ki 4. noktanın o düzlemde olup olmadığını kontrol edecektir. Üç noktadan düzlem oluşturmaya kalkarken bunların aynı doğru üzerinde olduğunu fark eder. Ve olduğu gibi şu cümleleri yazar.
"Bir doğrudan sonsuz sayıda düzlem geçer, bu düzlemlerin bazılarında bu 4 nokta aynı düzlemdedir bazılarında değildir. Which plane are we talking about?" Evet isyan ederek bitirmişim sözlerimi Hangi düzlemden bahsediyoruz!!! hatta devamında bu belirsiz gibi bir şeyler de yazmıştım sanırım. Sınavdan çıktığımızda arkadaşlarım yerlere yattılar meğer 4. noktada o doğrunun üstündeymiş. Biri "Abi kız maybe demiş yaaaaa" diye yarılıyor öbürü "Hoca soru sormuş bu cevaplayacağına hocaya soru soruyor" diyerek kahkahalara boğuluyor diğeri devam ediyor "Hangi akla hizmet o sorunun cevabını alacağını düşündü acaba" diye. Kağıdımı görmeye gitseydim hoca ne yazdı okur ve buraya yazardım iyice yarılırdık ama üşengeçlik gülmemi bile engelliyormuş bazen vah ama o sorudan puan aldığımı biliyorum 10 üzerinden 8 falan gibi hatta.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder